Etykiety

sobota, 9 marca 2013

Tort bananowo-czekoladowy ---> Dzień mężczyzn :)

Hej :)
Z okazji jutrzejszego dnia mężczyzny upiekłam dla moich facetów ( męża i taty ) tort. 
Jest bardzo czekoladowy i tuczący, ale to tylko nieistotny fakt :D
Od czasu do czasu warto zaszaleć i nie patrzeć na kalorie :)
Więc do dzieła :



składniki:

na biszkopt:

5 jaj
1,5 szklanki mąki
1 szklanka mąki tortowej
1 szklanka mąki ziemniaczanej
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
5 łyżek oleju
  
  do tortu:

 masa ajerkoniakowa w proszku
3 łyżki kakao
6 bananów
kawałek tabliczki czekolady
zapach rumowy


Przygotowanie:

 Biszkopt: jajka zmiksować z cukrem na biała masę, do tego wsypać mąki z proszkiem  ( 2 mąki zmieszać z proszkiem do pieczenia i przesiać). Dodać olej i miksować żeby się wszystko połączyło. Wylać do formy i piec 45 min w 180 stopniach.
Tort: przekroić tort na 3 części ( ja przekroiłam na dwie bo się bałam że jest za cienki biszkopt i mi trzecia warstwa popęka ;D ). Nasączyć je aromatem rumowym. Przekładać je : najpierw krem a na niego pokrojone w plasterki banany. Na to masę czekoladową ( od masy ajerkoniakowej wybieramy kilka łyżek do drugiej miseczki i dodajemy kakao - miksujemy i mamy czekoladowa masę). Na wierzch smarujemy masą kakaową i układamy banany, ozdabiamy białą masą. Tarkujemy czekoladę.
Schładzać całą noc w lodówce.
Gotowe! :)
Smacznego,
P.














20 komentarzy:

  1. wygląda pysznie:)ale rozpieszczasz tych mężczyzn:*

    OdpowiedzUsuń
  2. ojezusie banany+czekolada.... <3

    www.cookplease.blogspot.com zapraszam na pizzę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm pysznie wygląda ^^

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmmm pychotka Chyba muszę wypróbować :D Pewnie będę się jak to ja mówię 'babrac' Ale może coś mi wyjdzie :D
    Pozdrawiam i zapraszam: pauuls.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. mm, ale mi smaka narobiłaś♥
    zjadłabym *_*
    zapraszam do siebie.
    nowa notka!

    OdpowiedzUsuń
  6. pyszności:) uwielbiam ciasta z bananami:)

    OdpowiedzUsuń
  7. kocham slodkosci!
    zatagowalam Cie w poscie Liebster Blog Award,milo mi bedzie jesli wezmiesz udzial w tej zabawie :) i tez przeczytasz moje odpowiedzi na pytania x

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziekuje ale póki co nie mam tyle czasu zeby porzadnie sie tym zajac :)

      Usuń
  8. Hehe, chyba doskonale wiesz co uwielbia mój mężczyzna! Przepada za bananami i czekoladą - jest to zatem idealne połączenie dla Niego. Przyznam, że już sięgam po zeszyt i spisuję przepis ;) Ekstra pomysł - dzięki w imieniu mojego faceta;D

    P.S. Ja też Cię obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mój mężczyzna miał golonkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. that looks so so tasty;)X

    http://throughartrelatedtofashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje serdecznie za każdy komentarz :)